Er wordt veel gevraagd van medewerkers, leidinggevenden, HR en directieleden in deze tijd. Spanningen, teleurstellingen en onenigheden binnen een team, met collega’s of met je leidinggevende horen daar bij. Soms gaat dit vanzelf voorbij, als je daar echter in vastloopt en er misschien zelfs ziek van wordt, is mediation een prima interventie om in te zetten. Het draagt ertoe bij dat je zelf met elkaar in gesprek kunt gaan om over de ontstane en onwenselijke situatie te praten.
Wat
Als mediator begeleid ik partijen en help hen om op een (andere) manier te communiceren die tot wederzijds begrip leidt. Gezamenlijk kan onderzocht worden wat mogelijke acceptabele oplossingen kunnen zijn.
Waarom
- Re-integratie
- Samenwerking
- Communicatie
- Begrip
- Wijze van leiding of sturing geven
- Verwachtingen van elkaar
- Competenties
- Rechtvaardigheid
- Status
- Autonomie
Hoe
Preventief
Wanneer de communicatie steeds stroever loopt en de spanning stijgt, leidt dit af en verlies je uiteindelijk je werkplezier. Mijn ervaring is dat werkgerelateerde problematiek door op tijd ingrijpen met de inzet van mediation uitval voorkomt of wordt beperkt. lees meer >
Teams
Een goed functionerend team (te denken valt aan een team waar nooit irritaties, ruzies of meningsverschillen voorkomen) klinkt ideaal. Maar af en toe een ruzie of een meningsverschil heeft ook een functie het bevordert creativiteit en zet mensen weer op scherp. lees meer >